The beginning

25 september 2016 - Beijing, China

Vandaag begint dan ons volgende avontuur, onze 5 weken durende reis door het binnenland van China. Na veel bedrijven, ziekenhuizen en universiteiten te hebben gezien en veel plezier te hebben beleefd aan de culturele uitstapjes, moesten we op eigen benen verder en waren we genoodzaakt onze schaapmodus uit te zetten. We zullen de komende tijd ook wel wat foto's van de afgelopen drie weken met jullie delen, zo kunnen jullie een beetje meegenieten van al het moois wat we al hebben gezien en gedaan.

Het begon vandaag allemaal half brak aan het ontbijt in het hotel (de laatste dag van de studiereis was goed gevierd, waarna we onze tassen hebben gepakt en hebben uitgecheckt. Best gek om na drie intensieve weken iedereen doei te zeggen en stiekem ga je ze dan toch een beetje missen. Na meerdere taxi's te hebben geprobeerd, kwam een local ons uiteindelijk maar helpen, nadat wij steeds hopeloos werden afgewezen, omdat ze het ritje te kort vonden.

Eenmaal aangekomen in ons hostel zijn we maar even lekker gaan eten en hebben we wat bijgeslapen (zo'n studiereis hakt er wel in). Later zijn we vertrokken naar de nachtmarkt een half uurtje lopen van het hostel. Met zijn tweeën lopen is toch meteen een stuk relaxter dan met een groep van 30 man. Hier hebben we mooie eetstokjes op de kop getikt en met onderhandelen (lees een super laag bedrag noemen en daarna weglopen, totdat ze het bedrag noemen dat je er voor wilt betalen) ze voor 1/5e van de prijs meegekregen. 245 Yuan werd ineens 50.

Hoewel de eerste drie weken studiereis ons al best hebben laten wennen aan alle geuren en kleuren die China kent, de led lichten van Hong Kong hebben ons meteen ingeburgerd en zijn nergens meer overtroffen. Op elke hoek van de straat wordt je overdonderd door een nieuw geurenpalet, zowel smakelijke als minder aangename geuren. Op dit moment valt dit allemaal al minder op en zullen we als we in NL terugkeren vast geuren blind/doof zijn. Toch wist dit marktje ons toch nog best te verassen, met allerlei insecten op stok en andere delicatessen lag misselijkheid snel in het verschiet. We hebben ons hier maar niet aan gewaagd en hebben een wat beter ruikend restaurantje opgezocht. Na een lekkere maaltijd met de tot nu best Engels sprekende bediening zijn we weer naar het hostel vertrokken om even een rustig avondje te hebben. Wij hebben er in ieder geval heel veel zin in en meerdere avontuurlijke verhalen zullen natuurlijk volgen!

Groetjes,
Marleen en Jesse

1. Angelien:
    25 september 2016
    Heel veel plezier met zijn 2tjes. Zal wel even wennen zijn maar komt vast goed. Dikke kus, mama